RESOLUCIÓ
SSS/604/2003, de 18 de febrer, per la qual es fa pública la convocatòria per cobrir places vacants de la categoria professional de metge/essa del Programa d’atenció domiciliària de persones grans amb malalties, malalts crònics amb dependència i malalts terminals (PADES), (núm. de registre de la convocatòria PADES-METGE-2003).
De conformitat amb el que preveu la Llei 30/1999, de 5 d’octubre, de selecció i provisió de places de personal estatutari dels serveis de salut;
Vista la Resolució de 12 de juliol de 1990 del conseller de Sanitat i Seguretat Social, per la qual es creen els equips interdisciplinaris de suport dels programes d’atenció domiciliària de persones grans amb malalties, malalts crònics amb dependència i malalts terminals;
Atès l’Acord de 21 de gener de 2003 de la Comissió de Govern per a Assumptes Institucionals i Socials de la Generalitat de Catalunya, pel qual s’aprova l’oferta d’ocupació pública parcial per a l’any 2003 de 55 places de personal sanitari del Programa d’atenció domiciliària de persones grans amb malalties, malalts crònics amb dependència i malalts terminals (PADES) en l’àmbit de l’atenció primària dependent de l’Institut Català de la Salut, publicat mitjançant la Resolució GRI/194/2003, de 23 de gener (DOGC núm. 3815, de 5.2.2003);
En virtut de les competències assignades per l’article 3 del Decret 276/2001, de 23 d’octubre, del Departament de Sanitat i Seguretat Social, de reestructuració de l’Institut Català de la Salut, i escoltades les organitzacions sindicals amb representació a la mesa sectorial de Sanitat,
Resolc:
Article 1
Fer pública la convocatòria per cobrir places vacants de la categoria professional de metge/essa del Programa d’atenció domiciliària de persones grans amb malalties, malalts crònics amb dependència i malalts terminals (PADES) en l’àmbit de l’atenció primària dependent de l’Institut Català de la Salut pel sistema de concurs oposició, i aprovar les bases que regiran la convocatòria i que figuren a l’annex 1 d’aquesta resolució.
Article 2
D’acord amb el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, i el Decret 262/2000, de 31 de juliol, de reestructuració del Departament de Sanitat i Seguretat Social, contra aquesta Resolució les persones interessades podran interposar recurs d’alçada davant del conseller de Sanitat i Seguretat Social en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la data de la seva publicació.
Igualment, les persones interessades podran interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.
Barcelona, 18 de febrer de 2003
Josep Ganduxé i Soler
Director gerent
Annex 1
Bases
—1 Places objecte de convocatòria
Les places objecte de convocatòria són les que figuren a l’annex 2 d’aquesta disposició.
Aquestes places vacants es troben dotades pressupostàriament d’acord amb la normativa vigent per al personal estatutari de l’Institut Català de la Salut.
—2 Fase i torn de la convocatòria
La convocatòria s’estructura en la fase de concurs oposició. Aquesta fase consta del torn lliure.
—3 Sol·licituds
3.1 La sol·licitud per prendre part en aquesta convocatòria s’ajustarà al model que es facilitarà gratuïtament a les dependències del Centre Corporatiu de l’Institut Català de la Salut i de les seves gerències d’àmbit d’atenció primària. També es podrà obtenir el model de sol·licitud a través de la web de l’ICS (vegeu l’annex 6).
3.2 Les persones aspirants consignaran a l’apartat de la sol·licitud "Núm. de registre de la convocatòria", epígraf "Dades de la convocatòria", el número de registre d’aquesta convocatòria, que és PADES-METGE-2003.
3.3 Les persones aspirants consignaran a l’apartat "Sistema d’accés" que participen pel torn lliure.
3.4 Les persones amb discapacitat podran assenyalar a l’apartat "Espai reservat als aspirants disminuïts" el tipus de disminució declarada, a l’apartat "Adequacions sol·licitades" podran indicar l’adaptació o l’adequació de temps i mitjans materials per a la realització de les proves i dels exercicis previstos en la convocatòria i el motiu o motius d’aquestes. En l’acceptació de les adaptacions o adequacions cal atenir-se al que disposa l’article 6 del Decret 66/1999, de 9 de març, del Departament de Presidència de la Generalitat. Així mateix, les persones aspirants hauran de fer constar si opten a places per la via de reserva.
3.5 Presentació de sol·licituds.
Les sol·licituds s’adreçaran a la direcció gerència de l’Institut Català de la Salut i es podran presentar als registres del Centre Corporatiu de l’Institut Català de la Salut o de les seves gerències d’àmbit d’atenció primària, o trametre-les per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el Decret 266/2001, de 9 d’octubre, pel qual s’estableixen la creació, l’organització i les funcions de les oficines d’atenció ciutadana.
Les sol·licituds que es presentin mitjançant les oficines de correus hauran d’anar en un sobre obert per tal de ser datades i segellades pel funcionari de correus abans de la seva certificació.
3.6 Termini de presentació de sol·licituds.
Les persones aspirants disposaran del termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria al DOGC per presentar la sol·licitud en els termes que estableix la base 3.5.
3.7 Taxa d’inscripció.
D’acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, per prendre part en la convocatòria els aspirants han d’abonar 45,10 euros, a l’efecte de complir el requisit que preveu la base 4.6.
El pagament s’ha d’efectuar a qualsevol de les oficines de la Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, "la Caixa", mitjançant ingrés en caixa, o bé per gir postal o telegràfic, o mitjançant una transferència al compte corrent núm. 2100-3000-13-2500056192, de l’agència núm. 3000, c. Jaume I, 2, Barcelona. Quan el pagament es faci per gir postal o telegràfic o mitjançant una transferència, cal que, com a nom del remitent, hi consti el del mateix aspirant, el qual haurà d’adjuntar a la sol·licitud el resguard de la imposició. Quan el pagament es faci mitjançant un ingrés en caixa, a l’apartat corresponent de la sol·licitud hi ha de figurar el segell de l’entitat bancària i també l’import de la taxa que acrediti l’abonament de la taxa corresponent. El fet que no hi sigui determina l’exclusió de l’aspirant. En cap cas el pagament a l’entitat bancària no substituirà el tràmit de presentació de la sol·licitud davant de l’Administració, dins el termini de la manera prevista a les bases 3.5 i 3.6 d’aquesta convocatòria.
Exempció de la taxa d’inscripció: de conformitat amb l’article 34 de la Llei 15/1997, de 24 de desembre, de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, amb la justificació documental prèvia de la seva situació, estan exemptes d’aquesta taxa les persones que es trobin en situació d’atur i no percebin cap prestació econòmica i els jubilats.
3.8 Documentació que cal presentar juntament amb la sol·licitud.
a) Fotocòpia del DNI o passaport.
b) Fotocòpia del títol oficial corresponent en compliment del que preveu la base 4.3 d’aquesta convocatòria.
c) Les persones que estiguin en possessió del certificat del nivell C o superior de la Junta Permanent de Català o equivalent hauran d’adjuntar una fotocòpia per ser declarades exemptes de la realització de la prova de coneixements de llengua catalana.
d) Les persones amb discapacitat seran admeses a la realització dels exercicis sense necessitat d’acreditar les seves condicions psíquiques, físiques o sensorials abans del començament, sens perjudici que, superat el procés selectiu, hagin d’acreditar la seva capacitat per exercir les funcions per a l’exercici professional de la categoria corresponent. La relació de centres on es poden adreçar les persones amb discapacitat és la que figura a l’annex 5 d’aquesta Resolució.
e) En el supòsit que la persona es trobi en situació d’atur i no percebi cap prestació econòmica o que sigui jubilat, haurà de presentar una certificació que acrediti que es troba en situació d’atur, i també que no percep cap prestació econòmica, a l’efecte de restar exempt de l’abonament de la taxa d’inscripció que preveu la base 3.7. Aquesta certificació l’haurà d’expedir l’oficina de treball de la Generalitat corresponent (OTG) del Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme.
3.9 Documentació que no s’ha d’adjuntar a la sol·licitud.
Tots aquells mèrits avaluables d’acord amb el barem establert a l’annex 3 no s’hauran d’adjuntar a la sol·licitud, atès que només els hauran de presentar aquelles persones que hagin superat l’oposició, que ho faran en el termini establert a la base 7.1.
3.10 Els certificats de serveis prestats s’hauran de presentar sempre en el format original emès pels òrgans, les autoritats o els càrrecs que duen a terme la gestió de recursos humans a la unitat corresponent.
Amb caràcter general, la resta de documentació es podrà presentar a les dependències del Centre Corporatiu de l’Institut Català de la Salut, Gestió de Processos de Selecció, planta baixa, o a les seves gerències d’àmbit d’atenció primària, mitjançant una fotocòpia. L’acreditació per part dels adjudicataris es farà en el termini dels 10 dies posteriors a l’acte d’elecció de destinació.
La no-acreditació comportarà la pèrdua dels drets derivats d’aquesta convocatòria.
—4 Requisits de participació
4.1 Tenir la nacionalitat espanyola o la d’altres estats membres de la Unió Europea, o les dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, independentment de la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i, pel que fa als descendents, siguin menors de 21 anys o més grans d’aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors, d’acord amb el que estableixen els articles 2 i 4 del Reial decret 766/1992, de 26 de juny, sobre l’entrada i permanència a Espanya de nacionals d’estats membres de la Unió Europea i d’altres estats que han estat part en l’Acord sobre l’espai econòmic europeu signat a Porto el 2 de maig de 1992 i ratificat per Espanya el 26 de novembre de 1993, modificat posteriorment pel Reial decret 737/1995, de 5 de maig.
En qualsevol cas, els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han d’acreditar documentalment la seva nacionalitat.
4.2 Haver complert els 18 anys i no superar l’edat establerta per a la jubilació forçosa.
4.3 Estar en possessió de qualsevol dels títols, certificats o diplomes a què fa referència l’article 1 del Reial decret 853/1993, de 4 de juny, sobre exercici de les funcions de metge de família en el sistema nacional de salut (BOE núm. 156, d’1.7.1993), en concordança amb l’article 4 del Reial decret 1753/1998, de 31 de juliol, sobre accés excepcional al títol de metge especialista en medicina familiar i comunitària i sobre l’exercici de la medicina de família en el sistema nacional de salut (BOE núm. 205, de 27.8.1998).
4.4 Aptitud psicofísica per a l’exercici professional de la categoria objecte d’aquesta convocatòria, acreditada per reconeixement mèdic fet al centre que l’ICS determini. Aquest requisit es formalitzarà un vegada adjudicada la plaça, de manera que la presa de possessió restarà condicionada a la superació d’aquest requisit.
4.5 No haver estat separat per causa d’expedient disciplinari del servei de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per al desenvolupament de funcions públiques.
Si es tracta de persones amb nacionalitat d’algun de la resta d’estats membres de la Unió Europea o de persones nacionals de la resta d’estats membres de la Unió Europea, hauran d’acreditar mitjançant una declaració jurada o promesa que no es troben sotmesos a cap sanció disciplinaria o condemna penal que impedeixi, al seu estat, l’accés a la funció pública.
4.6 Haver pagat la taxa d’inscripció d’acord amb l’import que es detalla a la base 3.7.
4.7 Exclusivament per als aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola ni la dels altres estats membres de la Unió Europea ni la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. Aquests aspirants han de presentar la documentació corresponent expedida per les autoritats competents que acrediti:
La seva nacionalitat.
El vincle de parentiu amb el nacional d’un estat membre de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
Pel que fa als descendents més grans de 21 anys, el fet de viure a càrrec del nacional d’un estat membre de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
Declaració jurada o promesa feta pel nacional de l’estat membre de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, en la qual manifesti fefaentment que no està separat de dret del seu cònjuge.
—5 Desenvolupament del procés selectiu
5.1 Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció Gerència de l’Institut Català de la Salut dictarà resolució per la qual es farà pública la llista provisional de persones admeses i excloses, on també s’indicarà, si escau, l’acreditació d’estar en possessió del certificat del nivell C o superior de la Junta Permanent de Català o equivalent.
5.2 Contra la llista provisional de persones admeses i excloses, es podran formular les reclamacions oportunes i esmenar els defectes que s’hagin produït exclusivament respecte a la sol·licitud, el document identificatiu i els requisits necessaris per poder participar en la convocatòria. També es podran formular reclamacions contra la valoració de l’acreditació o no d’estar en possessió del certificat del nivell C o superior de la Junta Permanent de Català o equivalent.
A aquest efecte, s’obrirà un termini de 10 dies comptadors des de l’endemà de la publicació de la llista, i se’ls advertirà que, en cas que no esmenin dins d’aquest termini el defecte imputable a ells que hagi motivat la seva exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva petició i s’arxivarà la seva sol·licitud sense cap altre tràmit.
En cas que una persona aspirant no aparegui ni en la llista provisional de persones admeses ni en la d’excloses, a l’hora de formular la reclamació corresponent hi haurà d’adjuntar una fotocòpia de l’exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud presentada.
Finalitzat el termini de reclamacions i resoltes les possibles incidències, es farà pública la llista definitiva de persones admeses i excloses amb indicació de l’acreditació o no d’estar en possessió del certificat del nivell C o superior de la Junta Permanent de Català o equivalent.
La llista provisional i la llista definitiva de persones admeses i excloses es faran públiques als taulers d’anuncis del Centre Corporatiu de l’Institut Català de la Salut i de les seves gerències d’àmbit d’atenció primària, així com a través de la web de l’ICS (vegeu l’annex 6).
5.3 El procés de selecció consistirà, en primer lloc, en la resolució dels exercicis de l’oposició en els termes previstos a la base 6, a fi i efecte de determinar els coneixements de les persones aspirants.
Posteriorment, i només per a aquelles persones que hagin superat l’oposició, es valoraran els mèrits acreditats pel sistema de concurs previst a la base 7.
La qualificació final serà determinada per la suma de la puntuació obtinguda a l’oposició i al concurs.
—6 Oposició.
L’oposició consta dels dos exercicis de caràcter obligatori i eliminatori a què fan referència les bases 6.1 i 6.2.
Els resultats dels exercicis es faran públics als taulers d’anuncis del Centre Corporatiu de l’Institut Català de la Salut i a les seves gerències d’àmbit d’atenció primària, així com a través de la web de l’ICS (vegeu l’annex 6).
Les persones aspirants tindran un termini de cinc dies, comptadors des de l’endemà de la data de publicació dels resultats, per tal de formular les reclamacions que considerin oportunes.
6.1 Primer exercici.
El tribunal determinarà el contingut del primer exercici, que consistirà en la resolució d’un test i/o supòsits pràctics relatius al contingut del temari.
El tribunal, amb caràcter previ, establirà el criteri a seguir per determinar la puntuació que s’haurà de superar per aprovar el test i/o els supòsits pràctics. Els qui no superin aquesta puntuació quedaran exclosos de la convocatòria.
En el cas que el tribunal estableixi la realització d’un test i de supòsits pràctics, únicament avaluarà els supòsits pràctics d’aquelles persones aspirants que hagin superat el test, d’acord amb els criteris establerts prèviament pel tribunal.
El lloc, la data i l’hora de realització de l’exercici seran publicats oportunament als taulers d’anuncis del Centre Corporatiu de l’ICS i de les seves gerències d’àmbit d’atenció primària, així com a través de la web de l’ICS (vegeu l’annex 6).
6.2 Segon exercici.
Consta de dues proves.
Primera prova:
És la prova de coneixements de llengua catalana.
Consta de dues parts obligatòries:
Primera: s’avaluarà el domini de l’expressió escrita mitjançant la redacció d’un text d’un mínim de 150 paraules i d’un màxim de 200 paraules relacionat amb les funcions de les places objecte de convocatòria, i la resposta a un qüestionari sobre aspectes lingüístics.
Segona: s’avaluarà la capacitat d’expressió oral mitjançant la lectura d’un text en veu alta i una conversa sobre temes generals.
Aquesta prova tindrà una durada, com a màxim, de 75 minuts per a la primera part i de 20 minuts per a la segona.
El tribunal fixarà prèviament la puntuació mínima necessària per superar la prova.
Amb caràcter general, queden exemptes de fer aquesta prova les persones que hagin acreditat documentalment, i en el termini de presentació de sol·licituds previst a la base 3.6 d’aquesta convocatòria, estar en possessió del certificat del nivell C o superior de la Junta Permanent de Català o equivalent.
Segona prova (exclusivament per als aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola):
És la prova de coneixements de llengua castellana.
De conformitat amb el que estableix l’article 6 del Decret 389/1998, de 2 de desembre, pel qual es regula l’accés dels ciutadans dels estats membres de la Unió Europea a la funció pública de l’Administració de la Generalitat, els aspirants admesos en el procés selectiu que no tinguin la nacionalitat espanyola han d’acreditar el coneixement de la llengua castellana, tant en l’expressió oral com en l’escrita.
Per tal d’acreditar el coneixement de llengua castellana, aquests aspirants hauran de fer una prova que serà avaluada pel tribunal. La prova consistirà en la realització d’una redacció de 200 paraules, com a mínim, i a mantenir una conversa amb els assessors especialistes designats pel tribunal.
El temps per fer aquesta prova no pot ser superior a 45 minuts per a la primera part i 15 minuts per a la segona.
El tribunal fixarà prèviament la puntuació mínima necessària per superar la prova.
6.3 Valoració dels exercicis.
6.3.1 El valor màxim del primer exercici, calculat inicialment sobre 10 punts, serà l’equivalent al doble de la puntuació obtinguda per l’aspirant aprovat que hagi obtingut més punts en la valoració de mèrits (concurs).
Un cop resolt el concurs de mèrits, es transformarà la nota obtinguda en aquest exercici sobre 10 punts en el valor real, d’acord amb el que preveu el paràgraf anterior.
6.3.2 La valoració del segon exercici serà d’apte o no apte.
6.3.3 La puntuació transformada del primer exercici d’acord amb els criteris establerts en la base 6.3.1 serà la puntuació de l’oposició.
—7 Concurs.
7.1 El concurs no tindrà caràcter eliminatori i consistirà en la valoració dels mèrits aportats per les persones que hagin superat l’oposició, d’acord amb el barem que figura a l’annex 3 d’aquesta convocatòria. Les referències d’aquest barem a organismes de l’Estat espanyol s’entendran fetes als organismes equivalents de la resta d’estats membres de la Unió Europea, si escau. Els aspirants els mèrits dels quals puguin estar inclosos en aquest apartat hauran d’aportar els documents oficialment traduïts a qualsevol de les dues llengües oficials a Catalunya.
El valor obtingut serà la puntuació del concurs.
A aquest efecte s’estableix un termini de 10 dies comptats des de l’endemà de la publicació del resultat del segon exercici de l’oposició per tal que els aspirants presentin a les dependències del Centre Corporatiu de l’Institut Català de la Salut (Gran Via de les Corts Catalanes, 587, planta baixa), o a les seves gerències d’àmbit d’atenció primària els documents acreditatius dels mèrits valorables segons el barem d’aplicació.
Per presentar-los s’hauran d’atenir al que disposen la base 3.10 i el paràgraf segon de la base 11.1.
7.2 En cap cas la puntuació obtinguda en el concurs de mèrits podrà ser aplicada per superar l’oposició.
7.3 El tribunal qualificador farà pública la llista provisional de puntuacions que resulti de l’aplicació del barem de mèrits als taulers d’anuncis del Centre Corporatiu de l’Institut Català del Salut i de les seves gerències d’àmbit d’atenció primària. Les persones aspirants tindran accés als expedients de qualificació del concurs i gaudiran de la possibilitat d’interposar davant del tribunal les reclamacions que considerin oportunes durant els 10 dies següents a la publicació dels resultats.
7.4 Finalitzat el termini esmentat a la base anterior i resoltes les reclamacions, es farà pública la llista definitiva de puntuacions finals del concurs als llocs esmentats a la base 7.3.
—8 Resultat final de la fase de concurs oposició i acte d’elecció de destinació
8.1 Juntament amb la llista a què fa referència la base 7.4, el tribunal farà públiques les puntuacions finals de la fase de concurs oposició, amb indicació del número d’ordre de classificació assolit per cada persona aspirant.
En cas d’empat, l’ordre de classificació s’establirà d’acord amb la puntuació obtinguda en l’oposició. Si persisteix l’empat, es resoldrà en favor de la persona de més edat.
8.2 En un termini no superior a 30 dies comptadors des de la publicació de la llista definitiva de puntuacions, es convocarà els aspirants perquè, en acte públic i per rigorós ordre de classificació, facin la tria de destinació.
L’anunci que assenyalarà el dia, el lloc i l’hora de realització de l’acte de tria de destinació es publicarà amb la llista de puntuacions finals de la fase de concurs oposició, referenciada a la base 8.1 d’aquesta convocatòria, amb una antelació mínima de 48 hores. L’anunci estarà exposat als taulers d’anuncis del Centre Corporatiu de l’Institut Català de la Salut i de les seves gerències d’àmbit d’atenció primària.
Les persones aspirants hauran d’acreditar la seva identitat amb la presentació en format original del DNI, el permís de conduir o passaport, si bé es podrà delegar la tria de destinació en els termes previstos a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. La manca d’aquest requisit comportarà la pèrdua del dret a escollir-la, i per tant, l’exclusió de la convocatòria.
Les persones aspirants que no compareguin personalment o per delegació a l’acte de tria de destinació perdran el dret a escollir-la i seran excloses de la convocatòria. S’entendrà que hi ha no-compareixença en el moment que la persona aspirant sigui cridada públicament per tercera vegada al lloc on es faci l’acte de tria de destinació i no es presenti l’interessat ni la persona en qui pugui haver delegat.
—9 Adjudicació, nomenaments i presa de possessió
Fet l’acte d’elecció de destinació i una vegada feta l’acreditació mitjançant documents originals dels mèrits avaluats inicialment amb una fotocòpia, d’acord amb el que estableix a la base 3.10, el tribunal elevarà la proposta d’adjudicació de les places objecte de convocatòria a la Direcció Gerència de l’Institut Català de la Salut, que tindrà caràcter vinculant llevat que no s’hagin complert els requisits formals de la convocatòria.
Només es podran declarar aprovades en el procés selectiu, i per tant nomenades, les persones que obtinguin plaça.
El director gerent de l’Institut Català de la Salut, en el termini de 30 dies naturals des que es faci l’acte de tria de destinació, dictarà resolució d’adjudicació, que es publicarà al DOGC i tindrà la consideració de nomenament dels adjudicataris.
Les persones nomenades hauran de prendre possessió de la plaça adjudicada en el termini de 30 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació de la resolució d’adjudicació al DOGC. Les persones nomenades que no prenguin possessió de la plaça adjudicada en el termini esmentat perdran els drets derivats de la convocatòria.
—10 Tribunal de la convocatòria
10.1 La Direcció Gerència de l’Institut Català de la Salut publicarà oportunament al DOGC la resolució de la composició nominal del tribunal que ha de resoldre aquesta convocatòria.
10.2 A més dels membres que formen part del tribunal de selecció, a les sessions que s’estableixin hi podran assistir, amb veu però sense vot, dos professionals amb plaça en propietat de la categoria professional de metge de família d’atenció primària a les institucions sanitàries gestionades per l’Institut Català de la Salut, designats per les organitzacions sindicals representades a la Mesa Sectorial de Sanitat constituïda en l’àmbit de la Generalitat de Catalunya. Aquests professionals tindran accés, si ho volen, als expedients de qualificació dels aspirants, i podran sol·licitar que les seves observacions constin en les actes de les sessions corresponents.
10.3 Per designar els representants sindicals, les organitzacions sindicals interessades disposaran d’un termini de 15 dies comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució al DOGC per presentar els seus candidats titulars i suplents, que hauran de tenir els requisits abans esmentats.
10.3.1 En el cas que hi concorrin més de dues organitzacions sindicals, es farà un sorteig públic per determinar les dues organitzacions sindicals que poden designar representants.
10.3.2 Si en el termini esmentat a la base 10.3 no es presenta cap candidatura o els representants designats no compleixen els requisits exigits, s’entendrà que les organitzacions sindicals renuncien a la seva representació.
10.4 Els membres del tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, notificant-ho a l’autoritat convocant, quan hi concorrin circumstàncies de les que preveu l’article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
10.5 El tribunal podrà disposar, si ho creu convenient, la incorporació d’assessors especials que col·laborin amb els seus membres en l’elaboració i/o valoració de les proves.
10.6 De conformitat amb el que estableix el Decret 337/1988, de 17 d’octubre, modificat pel Decret 203/1989, de 17 de juliol, i pel Decret 201/1993, de 27 de juliol, el tribunal tindrà la categoria primera.
10.7 A l’efecte de comunicacions i altres incidències, el tribunal tindrà la seu a la Subunitat de Gestió de Processos de Selecció de l’Institut Català de la Salut (Gran Via de les Corts Catalanes, 587, 08007 Barcelona), la qual prestarà el suport material i tècnic necessari per a la seva actuació.
—11 Norma final
11.1 Els requisits s’hauran de complir en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds previst a la base 3.6, i mantenir-los fins al moment de la presa de possessió de la plaça adjudicada.
Només podran ser valorats aquells mèrits assolits pels aspirants fins al moment en què acabi el termini de presentació de sol·licituds previst a la base 3.6.
11.2 L’autoritat convocant, per si mateixa o a proposta del president del tribunal, pot demanar, als efectes procedents, l’acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer els aspirants, que podran ser exclosos motivadament de la convocatòria en qualsevol moment quan no compleixin els requisits, sens perjudici de les actuacions que puguin recaure sobre l’aspirant.
11.3 El domicili que figuri a les sol·licituds es considerarà l’únic vàlid a l’efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva dels aspirants els errors en la seva consignació i la comunicació a l’Institut Català de la Salut de qualsevol canvi de domicili.
11.4 S’autoritza al director de Recursos Humans l’aprovació de tots aquells actes de tràmit que, de conformitat amb les bases d’aquesta convocatòria, corresponguin al director gerent de l’Institut Català de la Salut.
11.5 Recursos.
D’acord amb el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, i el Decret 262/2000, de 31 de juliol, de reestructuració del Departament de Sanitat i Seguretat Social, contra els actes derivats de l’autoritat convocant els interessats podran interposar recurs d’alçada davant del conseller de Sanitat i Seguretat Social en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la data de la seva publicació.
Així mateix, contra els actes administratius que es derivin de l’actuació del tribunal els interessats podran interposar recurs d’alçada davant el director gerent de l’Institut Català de la Salut en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la data de la seva notificació o publicació.
Annex 2
2.1 Distribució de les places
Fase de concurs oposició (torn lliure): 15 places.
Total places: 15 places.
Places de reserva per a disminuïts: 1 plaça del torn lliure.
2.2 Distribució de les places vacants per destinacions.
Destinació |
Nombre de places |
PADES Girona |
2 |
PADES Cornellà |
1 |
PADES Gavà-Castelldefels |
1 |
PADES L’Hospitalet de Llobregat |
1 |
PADES Sant Feliu de Llobregat |
1 |
PADES Vilafranca del Penedès |
1 |
PADES Mataró |
1 |
PADES Santa Coloma de Gramenet |
1 |
PADES Badalona |
1 |
PADES Manresa |
1 |
PADES Granollers |
1 |
PADES Mollet del Vallès |
1 |
PADES Barcelona-Drassanes |
1 |
PADES Barcelona-Nou Barris |
1 |
Annex 3
Barem de mèrits
—1 Formació especialitzada (màxim 9,00 punts)
1.1 Formació com a especialista.
a) Per haver completat el període de formació com a resident en les especialitats de medicina familiar i comunitària, geriatria de conformitat amb el Reial decret 127/1984, d’11 de gener (BOE núm. 26, de 31.1.1984), o per haver completat el període de formació com a resident en un centre estranger amb programa reconegut de docència per a postgraduats, en l’especialitat de medicina familiar i comunitària, geriatria i amb títol convalidat pel Ministeri d’Educació i Ciència: 9,00 punts.
Per haver completat el període de formació com a resident en les especialitats de medicina interna, medicina preventiva i salut pública, d’acord amb la Resolució del director general de l’Institut Català de la Salut de 31 d’octubre de 1990 (DOGC núm. 1364, de 7.11.1990), o per haver completat el període de formació com a resident en centre estranger amb programa reconegut de docència per a postgraduats en les especialitats esmentades i amb títol convalidat pel Ministeri d’Educació i Ciència: 5,00 punts.
Ídem en altres especialitats mèdiques: 2,50 punts.
b) Per haver completat el període de formació en les escoles professionals legalment reconegudes en l’especialitat de medicina interna: 2,50 punts.
Ídem en altres especialitats mèdiques: 1,00 punts.
c) Per haver obtingut el títol de l’especialitat de medicina familiar i comunitària mitjançant l’aplicació de l’article 18 i la disposició transitòria 4 del Reial decret 127/1984, d’11 de gener (BOE núm. 26, de 31.1.1984): 1,50 punts.
Ídem en les especialitats de medicina interna, medicina preventiva i salut pública: 1,00 punts.
Ídem en altres especialitats mèdiques: 0,50 punts.
Les puntuacions obtingudes en els apartats 1.1.a), 1.1.b) i 1.1.c) s’exclouran entre si quan es tracti de la mateixa especialitat i es computarà únicament la puntuació més alta assolida mitjançant l’aplicació dels apartats referits.
1.2 Per haver superat el curs de perfeccionament per a l’obtenció del títol d’especialista en medicina familiar i comunitària a l’empara del Reial decret 264/1989, de 10 de febrer (BOE núm. 65, de 17.3.1989): 4,00 punts.
—2 Experiència professional (màxim 15,00 punts).
Serveis prestats.
a) Pels serveis prestats en les institucions sanitàries de la Seguretat Social com a metge dels equips interdisciplinaris de suport dels programes d’atenció domiciliària de persones grans amb malalties, malalts crònics amb dependència i malalts terminals, per cada mes treballat: 0,12 punts.
b) Pels serveis prestats en institucions extrahospitalàries que formen part del sistema sanitari públic amb vinculació amb el Servei Català de la Salut, com a metge dels equips interdisciplinaris de suport dels programes d’atenció domiciliària de persones grans amb malalties, malalts crònics amb dependència i malalts terminals, amb la valoració condicionada a la data inicial de vinculació de la institució extrahospitalària amb el Servei Català de la Salut, per cada mes treballat: 0,06 punts.
En cap cas es comptarà dues o més vegades una acumulació de places quan aquestes s’hagin exercit dins un mateix període de temps.
En cas que la prestació de serveis s’hagi fet a temps parcial, la certificació emesa haurà d’indicar l’equivalència en dies de jornada completa.
—3 Altres activitats (màxim 6,00 punts).
El tribunal valorarà de manera conjunta i fins al màxim de puntuació esmentada:
Els treballs científics publicats i les aportacions a reunions científiques relatius a l’atenció primària de salut i/o als equips interdisciplinaris de suport dels programes d’atenció domiciliària de persones grans amb malalties, malalts crònics amb dependència i malalts terminals.
Beques i premis que facin referència a la plaça a la qual s’opta.
Les activitats docents com a professor en cursos dirigits a professionals de l’atenció primària i/o als equips interdisciplinaris de suport dels programes d’atenció domiciliària de persones grans amb malalties, malalts crònics amb dependència i malalts terminals.
Estades a l’estranger relacionades amb la plaça a la qual s’opta.
Màsters i diplomes de postgrau que facin referència a la plaça a la qual s’opta.
L’assistència a cursos, organitzats i/o autoritzats pel Departament de Sanitat i Seguretat Social, entitats gestores d’institucions sanitàries de la Seguretat Social i organismes autònoms docents del Departament de Sanitat i Seguretat Social, o pels col·legis i/o associacions professionals, sempre que estiguin finançats, autoritzats i/o acreditats pel Ministeri d’Educació i Ciència, el departament corresponent de les comunitats autònomes, universitats, escoles universitàries d’infermeria, entitats gestores d’institucions sanitàries de la Seguretat Social i organismes autònoms docents dependents del Departament de Sanitat i Seguretat Social, relatius a l’atenció primària de salut i/o als equips interdisciplinaris de suport dels programes d’atenció domiciliària de persones grans amb malalties, malalts crònics amb dependència i malalts terminals, i fins al màxim que estableixi el tribunal. Per cada hora: 0,005 punts.
Els cursos a distància que requereixin superar una prova presencial final seran valorats amb 0,003 punts per cada hora.
Els cursos a distància que no s’ajustin al que preveu el paràgraf anterior seran valorats amb 0,15 punts per cada curs d’una durada no inferior a 100 hores.
—4 Coneixements de llengua catalana.
Certificat superior al nivell C de la Junta Permanent de Català o equivalent: 2,00 punts.
Annex 4
Temari
Geriatria i gerontologia
Gerontologia
Tema 1
Epidemiologia i demografia de l’envelliment.
Tema 2
Biologia i teories de l’envelliment.
Tema 3
Sociologia de l’envelliment.
Tema 4
Legislació gerontològica.
Tema 5
Polítiques gerontològiques.
Tema 6
Psicologia de l’envelliment.
Tema 7
Mètodes quantitatius i qualitatius aplicats a la investigació gerontològica.
Geriatria
Tema 8
Característiques diferencials de les malalties de les persones grans.
Tema 9
Avaluació geriàtrica domiciliaria. Tipus d’avaluació geriàtrica domiciliaria. Eficiència i eficàcia. Valoració mèdica. Història clínica en la persona gran.
Tema 10
Avaluació de la funció física.
Tema 11
Avaluació de la funció neuropsicològica.
Tema 12
Avaluació de la funció social. Recursos formals i informals. Benestar subjectiu en l’equip especialitzat d’atenció domiciliaria PADES.
Tema 13
Organització del treball en l’equip especialitzat d’atenció domiciliària. PADES.
Tema 14
Principis de rehabilitació en geriatria.
Tema 15
Principis ètics en l’atenció geriàtrica. Presa de decisions al domicili.
Tema 16
Càncer i envelliment.
Tema 17
Dolor en la persona gran.
Tema 18
Assistència al final de la vida i atenció domiciliària.
Tema 19
Comunicació pacient geriàtric / família amb l’equip en atenció domiciliària.
Tema 20
Malalties del cor. Insuficiència cardíaca, arítmies i síncope, valvulopaties i cardiopatia isquèmica. Atenció domiciliaria.
Tema 21
Malaltia vascular perifèrica.
Tema 22
Malaltia tromboembòlica.
Tema 23
Rehabilitació de l’AVC.
Tema 24
Malalties respiratòries. EPOC. Atenció domiciliaria.
Tema 25
Malalties òssies, articulars. Artropatia crònica degenerativa i espondilopaties. Atenció domiciliària.
Tema 26
Demències. Epidemiologia, diagnòstic clínic i neuropsicològic.
Tema 27
Demències. Demències degeneratives i vasculars.
Tema 28
Demències. Tractament domiciliari.
Tema 29
Malalties neurològiques. Parkinson, esclerosi múltiple. ELA.
Tema 30
Malalties psiquiàtriques. Ansietat i depressió. Fàrmacs ansiolítics i antidepressius.
Tema 31
Malalties psiquiàtriques. Trastorns de la conducta. Fàrmacs neurolèptics.
Tema 32
Malalties de l’aparell genitourinari.
Tema 33
Malalties dels ulls.
Tema 34
Malalties de les orelles.
Tema 35
Malalties infeccioses i antibioticoteràpia.
Tema 36
Oncogeriatria. Aportacions del geriatra a les cures pal·liatives.
Síndromes geriàtriques
Tema 37
Fragilitat i failure to thrive (síndrome del declivi).
Tema 38
Deshidratació i alteracions de l’equilibri hidroelectrolític.
Tema 39
Desnutrició.
Tema 40
Trastorns de la masticació i de la deglució.
Tema 41
Síndrome d’immobilitat.
Tema 42
Sarcopènia.
Tema 43
Alteracions de la marxa i de l’equilibri.
Tema 44
Caiguda. Síndrome postcaiguda.
Tema 45
Incontinència urinària.
Tema 46
Constipació i fecaloma. Incontinència fecal.
Tema 47
Estat confusional agut.
Tema 48
Alteracions del son.
Tema 49
Avaluació i tractament del dolor en geriatria.
Tema 50
Nafres per pressió.
Tema 51
Iatrogènia.
Tema 52
Abusos i negligències.
Tema 53
Sobrecàrrega del vetllador.
Tema 54
Persona gran maltractada.
Atenció geriàtrica
Tema 55
Política global d’envelliment i salut.
Tema 56
Programes per a la persona gran en l’atenció primària de salut.
Tema 57
Atenció hospitalària d’agut. Unitats estructurals de geriatria. UFISS, UGA.
Tema 58
Urgències geriàtriques.
Tema 59
Unitats de convalescència.
Tema 60
Unitats de llarga estada.
Tema 61
Unitats de psicogeriatria.
Tema 62
Centres residencials.
Tema 63
Hospital de dia.
Tema 64
Centre de dia.
Tema 65
Atenció geriàtrica domiciliària especialitzada. PADES i altres serveis especialitzats.
Tema 66
Unitats de cures pal·liatives.
Tema 67
Atenció social domiciliària.
Tema 68
Gestió de casos en geriatria. Coordinació de nivells en l’atenció geriàtrica especialitzada.
Tema 69
Estàndards de qualitat en l’atenció geriàtrica especialitzada.
Cures pal·liatives
Normativa legal
Tema 70
Pla de salut de Catalunya. Objectius, activitats i recursos específics de l’àmbit sociosanitari.
Tema 71
El programa Vida als Anys (PVAA).
Tema 72
Cures pal·liatives; planificació i models organitzatius de cures pal·liatives.
Tema 73
Sistemes integrals especialitzats d’atenció domiciliària per a malalts terminals, geriàtrics i crònics avançats i d’alta dependència.
Cures pal·liatives
Tema 74
Principis generals de les cures pal·liatives.
Tema 75
L’equip interdisciplinari PADES. El treball en equip. L’estrès de l’equip. Fases de desenvolupament dels equips especialitzats en cures pal·liatives domiciliàries.
Tema 76
Objectius terapèutics en oncologia.
Tema 77
Objectius terapèutics en cures pal·liatives.
Tema 78
Valoració multidimensional en cures pal·liatives.
Tema 79
Pal·liació dels efectes indesitjables del tractament sistèmic oncològic.
Tema 80
Radioteràpia pal·liativa.
Tema 81
Cirurgia i altres mesures intervencionistes de tipus pal·liatiu.
Tema 82
Mesures pal·liatives en pacients amb càncer de mama.
Tema 83
Mesures pal·liatives en pacients amb càncer de pulmó.
Tema 84
Mesures pal·liatives en pacients amb càncer digestiu.
Tema 85
Mesures pal·liatives en pacients amb càncer de cap i coll.
Tema 86
Mesures pal·liatives en pacients amb càncer ginecològic.
Tema 87
Mesures pal·liatives en pacients amb càncer urològic.
Tema 88
Mesures pal·liatives en pacients amb càncer hematològic (M).
Tema 89
Principis generals del control de símptomes en cures pal·liatives. Ús de fàrmacs i mesures no farmacològiques.
Tema 90
Fisiopatologia del dolor i síndromes doloroses.
Tema 91
Avaluació del dolor a domicili.
Tema 92
Aspectes emocionals del dolor en el càncer.
Tema 93
Estratègies terapèutiques del dolor.
Tema 94
Tractament farmacològic del dolor. Modalitats terapèutiques.
Tema 95
Mètodes invasius en el tractament del dolor.
Tema 96
Mesures no farmacològiques en el tractament del dolor.
Tema 97
Fàrmacs coadjuvants i coanalgèsics.
Tema 98
La morfina en el tractament del càncer avançat. Altres estupefaents. Legislació vigent en relació a la seva prescripció i dispensació.
Tema 99
Vies d’administració de fàrmacs en cures pal·liatives.
Tema 100
Protocol de la via subcutània.
Tema 101
Símptomes digestius.
Tema 102
Símptomes respiratoris.
Tema 103
Símptomes sistèmics. Caquèxia i anorèxia.
Tema 104
Símptomes neuropsicològics: ansietat, depressió, estat confusional agut (delirium), hipertensió cranial, crisis comicials, insomni.
Tema 105
Símptomes genitourinaris.
Tema 106
Síndromes urgents en cures pal·liatives. Urgències metabòliques, compressió medul·lar, síndrome de cava superior, hemorràgies massives, obstrucció aguda de vies respiratòries altes.
Tema 107
Antropologia de la mort.
Tema 108
Antropologia del sofriment.
Tema 109
Antropologia de les cures.
Tema 110
Perspectives històriques sobre la mort i consideracions actuals sobre el fet de morir.
Tema 111
Atenció de l’agonia al domicili. Tràmits burocràtics.
Tema 112
Atenció al dol. Dol com a procés davant la pèrdua. Prevenció del dol. Tipus de dol.
Tema 113
Informació i comunicació en cures pal·liatives domiciliàries. Com donar males notícies.
Tema 114
Procés d’adaptació del malalt i de la família enfront la malaltia terminal.
Tema 115
La família, pilar bàsic de les cures pal·liatives domiciliàries. La claudicació familiar.
Tema 116
Síndrome de burn-out. Com tenir cura del vetllador.
Tema 117
Ètica i cures pal·liatives.
Tema 118
Dilemes ètics al final de la vida. Aferrissament terapèutic.
Tema 119
La presa de decisions en cures pal·liatives domiciliàries.
Tema 120
Consentiment informat. Testament vital. Voluntats anticipades.
Tema 121
Suport i cures pal·liatives en malalt amb sida terminal al domicili.
Tema 122
Suport i cures pal·liatives en les malalties neurodegeneratives avançades al domicili.
Tema 123
Aspectes espirituals i cures pal·liatives a domicili.
Tema 124
Qualitat de vida en el malalt terminal.
Tema 125
Estàndards de qualitat de les cures pal·liatives fetes per equips especialitzats a Catalunya.
Tema 126
Els nens i la mort. Aspectes específics de l’atenció domiciliària de nens en situació terminal.
Annex 5
Adreces dels centres d’atenció al disminuït dependents de l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials.
Centre d’atenció a persones disminuïdes (CAD Badal). Adreça: c. de Badal, 102, tel. 93.331.21.62. Zona d’influència: Barcelona ciutat, els municipis de l’Hospitalet de Llobregat, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat, i les comarques de l’Alt Penedès, l’Anoia, el Baix Llobregat, el Garraf, Osona i el Vallès Oriental.
Centre d’atenció a persones disminuïdes (CAD Terrassa). Adreça: c. de Prat de la Riba, 30-32, tel. 93.785.83.00. Zona d’influència: comarques del Vallès Occidental, el Bages i el Berguedà.
Centre d’atenció a persones disminuïdes (CAD Badalona). Adreça: av. del Marquès de Mont-roig, 64, tel. 93.387.41.08. Zona d’influència: municipis de Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs i Badalona, i la comarca del Maresme.
Centre d’atenció a persones disminuïdes (CAD Girona). Adreça: Emili Grahit, 2, tel. 972.48.60.60. Per a Girona ciutat i comarques.
Centre d’atenció a persones disminuïdes (CAD Lleida). Adreça: av. del Segre, 5, tel. 973.24.41.00. Per a Lleida ciutat i comarques.
Centre d’atenció a persones disminuïdes (CAD Tarragona). Adreça: av. d’Andorra, 9, baixos, tel. 977.21.34.71. Per a Tarragona ciutat i comarques.
Annex 6
Es pot obtenir informació sobre aquesta convocatòria als telèfons 93.482.42.92 i 93.482.43.70, i a l’adreça de correu electrònic seleccio@ics.scs.es.
Igualment, la persona aspirant pot obtenir informació i consultar la seva situació en el procés de selecció a través de l’adreça d’Internet www.gencat.net/ics.
(03.063.144)